Firma Desta Děčín, výrobca vysokozdvižných vozíkov, odoberala ako pohonnú jednotku motory používané v Škode 1202 a 1203 a vyrábané v Trnave. No kooperácia medzi týmito dvoma závodmi nebola iba o poskytovaní benzínových motorov pre vysokozdvižné vozíky nižšej nosnosti.
DESTA HUMPOLEC
Závod Desty v Humpolci sa zameral na výrobu izotermickej skrine na podvozku automobilu TAZ Š 1203. Išlo o špeciálnu skriňovú nádstavbu, ktorá bola určená pre prevoz potravín, zeleniny a iného tovaru vyžadujúceho zachovanie stálej teploty.
Skelet bol tvorený z uzavretých a ohýbaných profilov. Obvodový plášť bol z hliníkového plechu s vnútornou izoláciou z polystyrénu.
Tepelne izolovaná skriňová nádstavba mala objem 6,8 metra kubického a podlahovú plochu 4,8 metra štvorcového, ktorá umožňovala prepravu nákladu do hmotnosti 600 kg. Šírka zadných dverí bola 1,2 metra, výška podlahy skrine od zeme bola 0,85 metra.
Výška nadstavby bola 1,475 metra, ku stropu sa postupne zužovala, celkovo bol strop užší o 22,5 centimetra voči podlahe.
Išlo o jedinečnú nadstavbu od firmy Desta, no po osamostatnení Slovenska ponúkal trnavský výrobca už i svoju vlastnú verziu izotermickej nadstavby na báze automobilu TAZ 1500.