CITROËN C3 PICASSO

  •   

C3 PICASSO

Auto, ktorého design bol nazvaný “Magic Box”, patrilo do kategórie minivanov MPV a sériovo sa vyrábalo v rozmedzí rokov 2009 až 2017. Z pásov trnavskej automobilky PSA celkovo zišlo 501 956 vozidiel, ktoré si našli zákazníkov na celom svete, no primárnym trhom boli po väčšine štáty Európskej únie.

C3 PICASSO

V roku 2003 bolo oznámené rozhodnutie automobilky PSA Peugeot – Citroën postaviť nový montážny závod v Trnave na ploche 190 hektárov. Prvým sériovým modelom bol od roku 2006 automobil Peugeot 207, ktorý sa ako na správny bestseller patrí, vyrábal i v iných závodoch spoločnosti, takže zaškolenie trnavských pracovníkov, ako i nábehová podpora pre trnavský závod boli globálneho charakteru. Samotný závod bol dimenzovaný tak, aby sa dal rozšíriť i na výrobu iných modelov. K zásadnému rozširovaniu napokon neprišlo, kedže druhým modelom sa stal model C3 Picasso, ktorý bolo možné vyrábať na obdobnej platforme ako Peugeot 207, to značí prišlo k zdielaniu rovnakých výrobných liniek v maximálne možnej miere.

Rozmery automobilu (v pôvodnom znení od výrobcu)

I keď bolo niekoľko prototypov ručne zmontovaných v režime utajenia ku koncu roku 2007, za skutočné spustenie predsériovej výroby sa dá považovať až rok 2008, keď výrobca postupne prechádzal na výrobu na spoločnej linke s Peugeotom 207, a takisto boli zapájaní noví dodávatelia do štandardného toku materiálu. Vzhľadom nato, že v niektorých prípadoch sa jednalo o rozdielnych modulových dodávateľov medzi 207 a C3 Picasso, trnavský závod úspešne zadefinoval tok materiálu tak, aby vždy boli správne komponenty v správny čas na správnom mieste, keďže oba rozdielne modely sa montovali v rôznom mixe a sekvencii, no na spoločnej linke.

Sklopiteľné a posuvné zadné sedadlá o 15 centimetrov.

Za rok 2008 bolo vyrobených približne 1800 kusov uvedeného modelu v predsériovom móde výroby, oficiálne uvoľnenie do predaja bolo naplánované v prvom kvartáli 2009. Ako poznamenal český server automobil.cz, v januári 2009 ‘zasadol ruský medveď na plyn’, čo malo za následok, že výroba bola v priemyselných podnikoch na Slovensku na 3 týždne prerušená. Prerušením výroby došlo k významnému sklzu vo výrobe automobilov, ktoré mali byť distribuované pre prvých predajcov nového modelu. Po opätovnom spustení dodávok ruského plynu musel závod teda vykonať obrovský skok v dennej výrobe namiesto pôvodne plánovaného hladkého zvyšovania výroby. Iba vďaka skokovému navýšeniu výroby automobilka mohla dovyrobiť sklz a úspešne uviesť automobil do predaja tak, ako bolo plánované pre prvé mesiace roku 2009.

Sklopiteľné sedadlo spolujazdca s leteckým stolíkom s vnútorným osvetlením.

Pôvodný odhad predaja bol 110 000 kusov ročne, no vzhľadom na prebiehajúcu ekonomickú krízu vo svete tento objem nebol dosiahnutý. Takisto bol na trhu viditeľný posun preferencií zákazníkov zo segmentu MPV do triedy SUV, na základe čoho centrála automobilky rozhodla o spustení výroby zvýšenej verzie C3 Picasso (SUV balík) v Brazílii, a tak trnavský závod bol jediný na svete vyrábajúci MPV verziu C3 Picasso. Na oživenie dopytu pre trnavský závod bol zvolený menší facelift, ktorý bol predstavený na parížskom jesennom autosalóne v roku 2012.

Pôvodná verzia
Facelift

Upravená verzia bola v predaji od roku 2013, jednou z hlavných zmien bol predný narazník pôsobiaci mohutnejšie, ktorý mal hmlové svetlá s prisvieťovaním do zákrut, pod ktorými sú umiestnené LED svetlá pre denné svietenie.

Pôvodná verzia
Facelift

Čo sa týka zmien v interiéri, pribudli novodesignované poťahy sedadiel, lepší entertainment (pripojenie USB, bluetooth, LCD display), či chromatické spätné zrkadlo. Koncernové motory boli priebežne vylepšované tak, aby spĺňali najnovšie emisné EURO normy alebo mali i mierne vylepšený výkon.

Posledný kus Citroënu C3 Picasso zišiel z výrobného pásu v Trnave 12. júna 2017, auto bolo určené pre zákazníka vo Veľkej Británii. Keďže automobilka PSA medzitým odkúpila divíziu Opel od GM, pre zefektívnenie výroby sa výroba nasledovníka presunula do španielskej Zaragozy, kde zdieľa rovnakú platformu akú má i Peugeot 2008 či Opel Crossland X. K samotnému obnoveniu názvu C3 Picasso v Európe zatiaľ neprišlo, vzhľadom na SUV preferencie zákazníkov má nasledovník nielen zvýšený podvozok, ale i nový názov C3 Aircross. Uvoľnené miesto vo výrobe v Trnave doplnil veľkosériový model C3 tretej generácie.


  •   

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *