1203 CAMP


Škoda 1203 Camp

Od roku 1982 mali československí mototuristi možnosť si zakúpiť jedinečný obytný voz za 88000 korún československých, teda za menej než stála mikrobusová verzia 1203. Tento model bol predstavený na jesennom veľtrhu v Brne a vyrábal sa v menšej sérii.

HURÁ NA VÝLET!

Prvý prototyp verzie Camp bol vyrobený v Škode Vrchlabí už v roku 1978 na báze vtedajšej verzie Škody 1203. Vzhľadom na slabú dodávateľskú sieť špeciálneho vybavenia, jej cesta na trh trvala 4 roky, a tak malosériový Camp prišiel až z národného podniku TAZ Trnava, kde sa spojila úprava z Vrchlabí s medzitým už modernizovaným modelom 1203 vybaveným s OHV motorom 1221 cm3 a výkonom 33kW pri 4500 otáčkach za minútu.

Do úžitkového priestoru sa vstupovalo cez bočné dreve , pod ktorými bol nášľapný schodík pre uľahčenie navstupovania a vystupovania osôb.

Pohľad do interiéru na kuchynský stôl.

Automobil bol vybavený štandardnými prednými sedadlami, za ktorými bol umiestnený kuchynský stôl, ktorý mal hornú časť odklopiteľnú, v strede sa pod vrchným krytom nachádzal dvojhorákový varič na propán-bután. Pod pravým odklopným vekom bol ukrytý dres na umývanie. Stôl mal viaceré odkladacie miesta a voľný priestor naspodu pre tlakovú fľašu, kanistre na pitnú vodu a odpadové vedro.

V úžitkovom priestore sa nachádzalo priečne sedadlo pre 3 osoby a jedálenský stolík, ktorý bol za jazdy uložený v ľavej bočnici.

Zdvíhacia strecha bola z laminátu, vysunutie sa vykonávalo jednoduchým nožnicovým mechanizmom, bočné steny s malým okienkom boli z impregnovanej látky. Laminátová strecha mala zo spodnej vnútornej strany dierovanú preglejku vo farbe karosérie, v strede preglejky bolo umiestnené centrálne okrúhle svietidlo pre osvetlenie vnútorného priestoru. Svetlá výška pod vysunutou strechou bola 1900mm.

Na ľavej strane sa nachádzal kryt s elektrickým pripojením na 220 Voltov, vozidlo sa uzemňovalo tyčou.

Lôžková úprava mala molitanové matrace pre prespatie 2 dospelých osôb na ploche približne 1900 x 1400 mm a detské ložko pre 2 deti s rozmermi 1400 x 700 mm. Pre komfort osádky slúžilo teplovodné kúrenie s dvomi výmenníkmi.

Užitočná hmotnosť bola do 670 kilogramov, celková maximálna 1980 kilogramov. Maximálna rýchlosť bola 95 km/h, normovaná spotreba 11 l/100km pri rýchlosti 60 km/h.


2 komentáre k “1203 CAMP”

  1. Ano, vím o tomto provedení, četl jsem o něm tuším buď v tehdejším časopisu Svět motorů nebo Automobil. Podle mě to byla velmi zajímavá verze. Pro mě je zajímavou informací, že se skutečně vyráběla menší série, předpokládal jsem, že zůstalo jen u prototypu. Asi už se nedá zjistit, kolik se jich skutečně vyrobilo a zda se nějaký dochoval?

    1. Presný počet vyrobených kusov nie je známy. Prototypy boli vyrobené ešte vo vyhotovení na obrázku v článku, reálne “sériové” kusy na báze 1203M (obdĺžnikové predné svetlá) a po ukončení výroby TAZ sa mimo Trnavy urobilo niekoľko súkromných prestavieb z klasických verzií na variantu Camp.

      Video:
      https://www.youtube.com/watch?v=YC-AzrXSypQ

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.