Od roku 1982 mali československí mototuristi možnosť si zakúpiť jedinečný obytný voz za 88000 korún československých, teda za menej než stála mikrobusová verzia 1203. Tento model bol predstavený na jesennom veľtrhu v Brne a vyrábal sa v menšej sérii.
HURÁ NA VÝLET!
Prvý prototyp verzie Camp bol vyrobený v Škode Vrchlabí už v roku 1978 na báze vtedajšej verzie Škody 1203. Vzhľadom na slabú dodávateľskú sieť špeciálneho vybavenia, jej cesta na trh trvala 4 roky, a tak malosériový Camp prišiel až z národného podniku TAZ Trnava, kde sa spojila úprava z Vrchlabí s medzitým už modernizovaným modelom 1203 vybaveným s OHV motorom 1221 cm3 a výkonom 33kW pri 4500 otáčkach za minútu.
Do úžitkového priestoru sa vstupovalo cez bočné dreve , pod ktorými bol nášľapný schodík pre uľahčenie navstupovania a vystupovania osôb.
Automobil bol vybavený štandardnými prednými sedadlami, za ktorými bol umiestnený kuchynský stôl, ktorý mal hornú časť odklopiteľnú, v strede sa pod vrchným krytom nachádzal dvojhorákový varič na propán-bután. Pod pravým odklopným vekom bol ukrytý dres na umývanie. Stôl mal viaceré odkladacie miesta a voľný priestor naspodu pre tlakovú fľašu, kanistre na pitnú vodu a odpadové vedro.
V úžitkovom priestore sa nachádzalo priečne sedadlo pre 3 osoby a jedálenský stolík, ktorý bol za jazdy uložený v ľavej bočnici.
Zdvíhacia strecha bola z laminátu, vysunutie sa vykonávalo jednoduchým nožnicovým mechanizmom, bočné steny s malým okienkom boli z impregnovanej látky. Laminátová strecha mala zo spodnej vnútornej strany dierovanú preglejku vo farbe karosérie, v strede preglejky bolo umiestnené centrálne okrúhle svietidlo pre osvetlenie vnútorného priestoru. Svetlá výška pod vysunutou strechou bola 1900mm.
Lôžková úprava mala molitanové matrace pre prespatie 2 dospelých osôb na ploche približne 1900 x 1400 mm a detské ložko pre 2 deti s rozmermi 1400 x 700 mm. Pre komfort osádky slúžilo teplovodné kúrenie s dvomi výmenníkmi.
Užitočná hmotnosť bola do 670 kilogramov, celková maximálna 1980 kilogramov. Maximálna rýchlosť bola 95 km/h, normovaná spotreba 11 l/100km pri rýchlosti 60 km/h.
Ano, vím o tomto provedení, četl jsem o něm tuším buď v tehdejším časopisu Svět motorů nebo Automobil. Podle mě to byla velmi zajímavá verze. Pro mě je zajímavou informací, že se skutečně vyráběla menší série, předpokládal jsem, že zůstalo jen u prototypu. Asi už se nedá zjistit, kolik se jich skutečně vyrobilo a zda se nějaký dochoval?
Presný počet vyrobených kusov nie je známy. Prototypy boli vyrobené ešte vo vyhotovení na obrázku v článku, reálne “sériové” kusy na báze 1203M (obdĺžnikové predné svetlá) a po ukončení výroby TAZ sa mimo Trnavy urobilo niekoľko súkromných prestavieb z klasických verzií na variantu Camp.
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=YC-AzrXSypQ